Kraje Docelowe
- Polska - Anglia
- Polska - Austria
- Polska - Belgia
- Polska - Białoruś
- Polska - Bułgaria
- Polska - Czechy
- Polska - Chorwacja
- Polska - Dania
- Polska - Estonia
- Polska - Francja
- Polska - Grecja
- Polska - Hiszpania
- Polska - Holandia
- Polska - Irlandia
- Polska - Litwa
- Polska - Luksemburg
- Polska - Łotwa
- Polska - Niemcy
- Polska - Norwegia
- Polska - Rosja
- Polska - Słowacja
- Polska - Szwajcaria
- Polska - Słowenia
- Polska - Szwecja
- Polska - Ukraina
- Polska - Węgry
- Polska - Włochy
- Polska - Macedonia
- Polska - Mołdawia
- Polska - Serbia
- Polska - Portugalia
- Polska - Albania
- Polska - Czarnogóra
- Polska - Rumunia
- Polska - Bośnia
Tanie Linie Autokarowe
- Agat
- Almabus
- Awizo
- Baltic Bus
- Bartuś
- Becker Reisen
- Bermuda
- Bis-Pol
- Delta Travel
- Ecolines
- Eurobus-Eurolines Polska
- EST/ Lorek Bremen
- Eurores
- Europe Travel
- Evatrans
- Gairing
- Gatzka
- Globus-MądelTrans
- Glob-Tourist
- Gromada Bydgoszcz
- Heinz Reisen
- Interbus-Sindbad
- Intercars-Basque
- Jordan
- Jarki II
- Julia-Tour
- KTT/ BTZ Katowice
- Miś
- Nord
- Orbis Interbus
- Odra Travel
- PKS Gdańsk
- PKS Siemiatycze
- PKS Stalowa Wola
- PKS Warmia
- Polmar
- Polonia Transport
- Rudnik Tumay
- Retman
- Sandra
- Sindbad
- Sokół
- Sołtysik Reisen
- Superpol Katowice
- Trans-Europa
- Touring/ Gromada
- Zawadzkie
- Visitor
- Adamis Tours
- Eurobus
- Eurotrans
- Trans Service
- Deutsche Touring
- Riviera
- Skarpa Travel
- Wencel Tourist
- Bus Świecie
- Juventur-Wałbrzych
- Eurolines-MądelTrans
- Autokar Polska
- Akciatur
- Roma-Bus Plus
- PKS Rzeszów
- Active Trade
- An-Mar
- Biacomex
- PKS Polonus
- Eskana Bus
- Markus Gryfino
- Motyl Travel
- Brestoblawtotrans
- Biuro Madeltrans
- Adam Turs
- Orland
- ATE Transport
- Kobra
- Przykarpacki Ekspres
- PKS Ostrowiec Świętokrzyski
- Wactur
- Eastern European Travel
- Interglobus Tour
- Marek Travel
- Selment
- Elabus
- Ew-El Tour
- PKS Szczecin
- Marolines Europa Transport
- Volanbusz
- Lux-Reisen
- ATP-Mikolajew
- Tigerexpress
- Ibatur
- Dagmar
- Driver
- Polonia Tours
- Northlane Busser
- P-Trans
- Milla
- Sułtan Travel
Poradnik Kupującego
Polak za Granicą
- Pobyt w Anglii
- Pobyt w Austrii
- Pobyt w Niemczech
- Pobyt w Szwajcarii
- Pobyt we Włoszech
- Pobyt w Chorwacji
- Pobyt we Francji
- Pobyt w Norwegii
- Pobyt w Belgii
- Pobyt w Hiszpanii
- Pobyt w Holandii
- Pobyt w Grecji
- Pobyt w Danii
- Pobyt w Irlandii
- Pobyt w Szwecji
- Pobyt w Macedonii
- Pobyt w Serbii
- Pobyt na Litwie
- Pobyt na Łotwie
- Pobyt w Ukrainie
- Pobyt w Estonii
- Pobyt w Czarnogórze
- Pobyt w Czechach
- Pobyt w Bułgarii
- Pobyt w Słowacji
- Pobyt w Słowenii
- Pobyt na Węgrzech
- Pobyt w Portugalii
- Pobyt w Luksemburgu
- Pobyt w Finlandii
- Pobyt w Monako
- Pobyt w Egipcie
- Pobyt w Tunezji
- Pobyt w Maroku
- Pobyt na Malcie
- Pobyt w Rosji
- Pobyt w Turcji
- Pobyt w Izraelu
- Pobyt w Rumunii
- Pobyt w Albanii
- Pobyt w Białorusi
- Pobyt w Bośni
- Pobyt na Dominikanie
Czy Wiecie, że Beksiński projektował Autobusy w Autosanie?
Zdzisław Beksiński i AutoSan.
Jakiś czas temu przeglądając, a potem czytając Biografię Beksińskich natrafiliśmy na coś wyjątkowego, co zwróciło naszą uwagę. Mało kto wie, że Zdzisław Beksiński związany był z sanockim Autosanem, gdzie zajmował się projektowaniem Autobusów. To właśnie on zrealizował bardzo ciekawe projekty jak na 60 lata wśród, których należy wymienić: SFW-1 Sanok, SFA-2, SFA-3 i SFA-4.
Pomimo odległych lat jego projekty były fantastyczne i znacznie odbiegały od designu powszechnie panującego. Patrząc na nie wydaje się, że były bardzo funkcjonalne jak na owe czasy, a ich bryła przykłuwała uwagę niejednej osoby wywołując różne odczucia.
SFW-1 SANOK
Zaproponowany przez Beksińskiego projekt wywołał spore zamieszanie. Wyróżniał się nie tylko charakterystycznymi skrzydłami, które wyraźnie kojarzone były z krązownikami jakimi poruszano się w Stanach Zjednoczonych ale również jego kolorystyka - dwukolorowa wyraźnie odbiegała od standardowej jednokolorowej szarej dopuszczalnej na polskich drogach.
Wstępne założenie projektu jakim miał być autobus turystyczny skłoniło twórcę projektu do dużego przeszklenia autobusu co wydawało się być logicznym założeniem w celu umożliwienia i poprawy widoczności dla podróżujących tym autobusem pasażerów. Projekt ten nigdy nie wyjechał na polskie drogi ponieważ nie zatwierdziła do Komisja Oceny Transportu Samochodowego co miało miejsce w 1958r.
SFA-2
SFA-3
SFA-4
Zespół Autokar24.pl
Powrót do Newsów